98% käyttäjistä suosittelisi Seiffiä muille

Julkaistu
Seiffi, tietokoneen kierrätys

Pyysimme 200 ensimmäistä käyttäjää vastaamaan palautekyselyyn, johon saimme 92 vastausta. Vastaajien mukaan datalaitteiden kuten kännyköiden ja tietokoneen kierrätys oli Seiffillä ennen kaikkea helppoa ja tietoturvallista. Kaikista vastaajista 90 eli 98% vastanneista oli jo suositellut tai suosittelisi palvelua ystävilleen. Vastaajista kaksi ei vielä tiennyt, suosittelisiko Seiffiä eteenpäin.

Helppo, tietoturvallinen ja edullinen palvelu

Useat kyselyyn vastanneet olivat odottaneet Seiffin kaltaista palvelua jo kauan ja säilöneet vanhoja tietokoneitaan ja puhelimiaan kaapeissaan jopa vuosikausia.

Seiffiin oli helppo tarttua erityisesti sen vaivattomuuden vuoksi. Palautteen mukaan lähetyskoodi oli helppo tilata verkkopalvelusta, ja laitteet sai pakattua näppärästi vaikkapa muovipussiin. Paketin lähettäminen hoitui sujuvasti esimerkiksi työmatkalla Postiin tai pakettiautomaattiin.

Seiffi on palvelu, jollaista olen toivonut ja odottanut, joten paljon kiitoksia siitä!”

Vaivaton, helppo ja turvallinen.”

Helpoin ja nopein tapa päästä eroon ylimääräisistä koneista.”

Tietoturvallinen käsittely ratkaisevaa

Moni käyttäjistä tiesi vanhojen laitteiden sisältävän henkilökohtaisia tietoja, valokuvia tai työasioita ja halusi varmistaa, että ne varmasti tuhotaan.

95% vastaajista pitikin Seiffin lähettämää tietojentuhoustodistusta tarpeellisena. Todistuksesta käy ilmi, kuka, missä ja milloin laitteen sisältämän datan tuhosi.

“Vanha tietokone on ollut kaapissa vuosia, kun en ole uskaltanut viedä kiertoon kun en ollut varma paljonko ja mitä tietoja siellä on.”

”Olen miettinyt miten saa vanhan koneen hävitettyä turvallisesti, nyt tärppäsi.”

Tietoturvan ratkeaminen on ’kiireiselle hyvä asia’. Ei tarvitse itse irrottaa ja tuhota kovalevyjä.”

Ympäristöystävällisyys ja kotimaisuus myös tärkeää

Käyttäjäkyselyyn vastanneille oli tärkeää myös tieto siitä, että Seiffillä lähetetyt laitteet käsitellään Suomessa ja kierrätetään teollisuuden uudelleenhyödynnettäviksi materiaaleiksi.

Laitteet toimitetaan ensin Kuusakosken Kivikon turvatilaan, missä laitteen sisältämä data tuhotaan, ja sen jälkeen toimitetaan materiaalikäsittelyyn Kuusakosken laitokselle Heinolaan.

Luotettava taho ja materiaalit saa kierrätykseen.”

Suomalainen kierrätys ainakin mainoksen mukaan on myös plussaa.”

Ohjeistusta ja koodien vasteaikoja kehitetty

93,5% kyselyyn vastanneista koki saaneensa tarvitsemansa ohjeet palvelun käyttöön ja lähettämiseen. Saimme muutamia kehitysehdotuksia esimerkiksi tarkennuksiin paketin koosta. Lisäksi uusi palvelumme on aiheuttanut joitakin virhemainintoja lähetyksenseurannassa siinä vaiheessa, kun lähetys siirtyy Postilta Kuusakosken turvatilaan. Lähetys on mennyt turvallisesti perille huolimatta virheellisestä tilatiedosta, ja tilailmoitusta korjataan parhaillaan.

Muutamassa tapauksessa pakettiautomaatin luukun ovi ei ole auennut. Tämä on todennäköisesti johtunut siitä, että pakettiautomaattiin määritelty vasteaika ei ole riittänyt Seiffin Helposti-koodin hakemiseen koodiavaruudesta. Nyt vasteaikaa on hieman pidennetty, jotta virheilmoitusta ei tulisi ja luukku avautuisi normaalisti. Pakettiautomaatin luukku avautuu 10–20 sekunnin kuluessa koodin näppäilystä. Odotathan siis rauhassa!

Suuret kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille! Otamme palautetta erittäin mielellämme myös jatkossa, ja sitä saa lähettää osoitteeseen info@seiffi.fi.

”Kiitos nopeasta toiminnasta ja asiakaspalvelusta saamistani neuvoista.”

”Hienoa, että olette olemassa. Lainatakseni klisettä: jos teitä ei olisi, teidät tulisi keksiä.”